Köpvillkor


Information

Tre Liljor Blommor & Inredning AB är en webbshop för inredning. Att handla på hos oss är enklare och bekvämare än att handla i en vanlig affär. Du väljer helt enkelt det du vill ha, klickar på knappen "gå till kassan" där namn och adress anges samt betalsätt. Kort därefter är varorna på väg hem till dig.

Vi expedierar vanligtvis beställningar till kund inom 1-3 arbetsdagar. Läs mer om våra leveransvillkor här.


Kundtjänst

För att komma i kontakt med Tre Liljor Blommor & Inrednings kundtjänst mailar du till webshop@treliljorblommor.se. Vi återkopplar senast nästkommande vardag.


Köpinformation

Alla priser inkluderar moms. Tre Liljor Blommor & Inredning reserverar sig för prisändringar, slutförsäljning och eventuella faktafel som kan finnas på vår sida. Vi reserverar oss även för att de produktbilder vi visar på vår sida inte alltid stämmer överens med produkten. Om du efter beställning ej erhåller en orderbekräftelse ber vi dig kontakta vår kundtjänst för att bekräfta att din beställning mottagits.


Betalsätt


Bank/Kreditkort

Vi accepterar VISA, MasterCard/EuroCard och American Express. Fyll i ditt kortnummer och kortets giltighetstid, samt kortets CVV2/CVC-kod. Pengarna dras direkt från ditt konto i samband med att du godkänner transaktionen. All information rörande transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) och är krypterade, dvs. mycket säkra. Vi tar emot de vanligaste svenska betalkorten. Har du problem med betalningen, kontakta kundtjänst.


Vår samarbetspartner för kortbetalning är Stripe.


Swish

Du kan även använda Swish för att betala din beställning.

Ange ditt ordernummer som meddelande när du Swishar till vårt Swishnummer: 123-699 29 11 Tre Liljor Blommor & Inredn AB.


Frakt

För fraktalternativ se Leverans.

För ej uthämtade postpaket debiteras 225 kr.


Ångerrätt

Som konsument (privatperson) har du 14 dagars ångerrätt från dess att du mottagit din beställning, på köp gjorda via distans. 


Ångerrätten regleras i Distans- och hemförsäljningslagen (2005:59)


För att nyttja din ångerrätt behöver du kontakta vår kundtjänst via mejl info@treliljorblommor.se inom 14 dagar från att du mottagit din beställning.
Du kommer då få uppgifter om returadress. Du står själv för returfrakten och ansvarar för att produkten är väl paketerad och når oss oskadad.


Observera även att företag inte har ångerrätt.


Paket som inte hämtas ut hos inom liggetiden och returneras till avsändaren debiteras med en avgift på från 225 SEK, för att täcka våra omkostnader.


Tre Liljor Blommor & Inredning AB återbetalar ångrade köp senast inom 14 dagar från dess att produkten är åter hos oss, men som tidigast den dag då varorna kommit i retur till oss. Som regel återbetalas köpeskillingen tillbaka via det betalsätt som användes vid köpet, i annat fall kontaktar vi dig för en alternativ lösning.


Om produkten hanterats i större utsträckning än vad som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper och funktion förbehåller sig Tre Liljor Blommor & Inredning AB rätten att göra ett ekonomiskt avdrag motsvarande produktens beskaffenhet och värdeminskning.


Outlösta försändelser

Försändelser som ej lösts ut debiteras en expeditionsavgift om 225 kr.


Avbeställning av produkt

Så länge produkten inte levererats till dig går det bra att avbeställa dina varor. Om du vill avbeställa en order kontakta vår kundtjänst att mejla till info@treliljorblommor.se och ange vad du vill avbeställa samt ditt namn och ordernummer. Du får alltid ett svar om din avbeställning godkänns. Observera att om varan redan skickats kan du komma att debiteras de avgifter som outhämtade paket på Posten innebär.


Vid eventuell leveransförsening har du möjlighet att avbeställa din order om föreslagen leveranstid ej godtas.


Summan återbetalas inom maximalt 14 dagar, vanligtvis inom 3-5 arbetsdagar.


Åldersgräns

Om du är under 18 år måste din målsman godkänna beställningen.


Integritetspolicy

När du köper något från vår butik så samlar vi in personlig information som du ger oss, till exempel ditt namn, adress och e-postadress.


När du ger oss personlig information för att slutföra en transaktion, verifiera ditt kreditkort, göra en beställning, hantera en leverans eller returnera ett köp, samtycker du till att vi samlar in information och använder den för detta syfte.


Vi lämnar endast ut din personliga information om lagen kräver det.


Tredjepartstjänster

Vår butik sköts av One.com. De ger oss tillgång till e-handelsplattformen som gör att vi kan sälja våra produkter till dig. Dina uppgifter lagras hos One.com, i databaser och i One.com-applikationen. De lagrar dina data på en säker server bakom en brandvägg.


Om du väljer Kortbetalning för att slutföra köpet kan tredje part komma att använda din kreditkortsinformation för detta ändamål.

I allmänhet kommer tredjepartsleverantörer som vi använder endast samla in, använda och lämna ut din information i den utsträckning som krävs för att de ska kunna leverera sina tjänster till oss.

Vissa tredjepartsleverantörer, t.ex. de som arbetar med betalningar och betalningstransaktionen, har sina egna integritetspolicys för den information som vi måste lämna ut för att de ska kunna genomföra dina inköpsrelaterade transaktioner. För dessa leverantörer, rekommenderar vi att du läser deras integritetspolicys så att du förstår på vilket sätt dessa leverantörer hanterar din personliga information.

Tänk också på att vissa leverantörer kan ha sin verksamhet eller anläggningar i en annan jurisdiktion än antingen du eller oss. Det innebär att om du väljer att gå vidare med en transaktion som involverar en tredje part, kan din information omfattas av lagarna i den jurisdiktion där denna tredje part har sin verksamhet eller sina anläggningar. När du lämnar vår butiks webbplats eller omdirigeras till en tredje parts webbplats eller applikation, omfattas du inte längre av denna Integritetspolicy eller Användarvillkor för vår webbplats.


Säkerhet

För att skydda din personliga information vidtar vi försiktighetsåtgärder och följer branschens bästa praxis för att se till att den inte försvinner, missbrukas, nås, avslöjas, ändras eller förstörs. Om du förser oss med kreditkortsinformation, krypteras informationen med Secure Socket Layer-teknik (SSL) och lagras med AES-256 kryptering.


Force Majeure

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter, samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses och påverkar ingångna avtal och utfästelser från Tre Liljor Blommor & Inredning AB:s sida, som gör att Tre Liljor Blommor & Inredning AB ej kan hålla nämnda avtal/utfästelser, skall utgöra grund till att Tre Liljor Blommor & Inredning AB befrias från sina förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.


Tvist

Eventuell tvist ska lösas av antingen Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR).

ARN: http://www.arn.se/
Allmänna Reklamationsnämnden

Box 174

101 23 Stockholm

EU ODR: http://ec.europa.eu/odr